onsdag 28 augusti 2013

Sommar 2013 - Oslagbart!

Jag vacklar i mitt bloggintresse, som ni märker. Det har varit fullt upp i 220 hela sommaren, kanske kommer inspirationen tillbaka nu under hösten, annars får den nog dö ut, sorry följare, vänner å avlägsna släktingar.
Det finns inget jag skulle ändra på när det gäller sommaren 2013. Här kommer anledningen:
Bråvalla festivalen levererade utan dess like. Jag har sett band som jag bara kunnat drömma om, träffat människor som gett mig helt nya synvinklar på livet, matats med langos, komplimanger och lycka, blivit kär. 
 Utforskat nya bitar av Sverige. Buggat med Lindesbergare och skrattat med Mockfjärdingar på Frykdalsdansen i Sunne. Stekt mig knallröd på en husbåt med min bästa vän. Stekt mig knallröd på en sandstrand med min själsfrände i Storå. Blivit så full att jag var benlös och vaknade i ett badkar i Lindesberg utan att minnas hur jag hamnade där. (Och nej, det blir ingen favorit i repris). Varit på en heldagsfest på ett torp mitt ute i skogen med 30 personer mellan 3månader - och 75 år gamla. Träffat en hel hög människor som livet hade varit himla tomt utan. Skrattat massor.
 Rest en hel del! Tagit tåget till Leksand, därifrån cyklat och high-fivat med glada människor på ett campingtåg. Bott i stuga, badat iskallt, myst, varit hungrig. Tagit ROY till Rättvik, där jag bowlat med MC-knuttar, stojjat med överförfriskade värmlänningar och sovit i husvagn. Tagit ROY till Sunne, då blev ROY sur. Tagit tåget till Lindesberg, hann möta upp min fina borlängetös en sväng vid tågbytet. ROY har också fått se Lindes. Sprungit sammanlagt 43 km sen juni, bättre form än nånsin.
Jag har ätit suveränt gott, busat med alla ungar man kan tänka sig, kramats med morfar, blivit uppvaktad, älskad och bortskämd av en ny kärlek, fått kärlek från alla håll och förhoppningsvis gett tillbaka lika mycket. Jag är på riktigt skitlycklig. Jag skulle vara ensam i ett helt år, det här var inget som var meningen skulle hända, men ibland vill livet annorlunda och det är bara att följa med på resan, för den är underbar.

Diverse videos, av varierande kvalité, för den som orkar :)

Orsayra med Helena & Isabell, här är Isabells gamla klasskamrater från sthlm. Grymt!
Björbo, Mockfjärd och Sunne-Runken. För höjdrädda för att komma ner,
för fulla för att tänka på det innan!
Regnigaste dagen på semesterveckan. Det hindrade inte Putte & Tim att piskas runt på lindesjön.
Han är en sinnessjuk jäkla vinnarskalle, spöade kusinen också, rätt så viktigt antar jag. ;)
Untz untz i Ängelholms-campet på Bråvalla. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...