söndag 19 maj 2013

Insta#weekend

Efter en hektisk arbetsdag, fyra timmars bilfärd och flera stopp för att vinka till bekanta ansikten landade vi i Linns lägenhet i Linköping centrum närmare natten. Cissis matklocka ringde högt så vi tog en promenad ner på torget. Vilken puls. Blev skräpmat bland fulla gymnasiestudenter innan vi trillade i säng, fyra slagna hjältar i en etta. Den efterlängtade lördagen bjöd på shopping och ruskigt god glass innan vi begav oss hem för att släppa ut lite sentimentalitet och sedan ruska av sig och svida om. Åkte ut till Hackeryd och myste bland gårdens alla djur. Stått i en hästhage och klappat hästar i solnedgången. Stort. Klappat getter, inte lika läskigt. Folk från alla håll och kanter strömmade till och värmen höll i sig. Svårslaget. Fick hedersuppdraget att texta barens meny. Mingla, dansa dansa dansa. Tillbaka till lägenheten för några timmars sömn. Hyffsat lycklig och kär. Kär i Linköping och fina vänner. Hopp om livet. Imorse åt jag en halv chokladask till frukost och blodig ryggbiff till lunch. Nu är jag hemma. Tillbaka i verkligheten. Säkert ett kilo tyngre än när jag for, men det går över :) Nu ska man bara försöka må såhär jämt. För det är såhär jag är, när jag är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...