fredag 12 oktober 2012

Om att trivas.

På mitt jobb. Där man blir sedd och uppskattad, stärkt och omtyckt. Allt jag gör, får jag cred för. Varenda idé uppmuntras och kreativiteten får flöda. Jag får även göra misstag, vara sjuk, ta ledigt och vara mänsklig. Om ni bara visste hur unikt det är inom handeln. Kanske är det just därför det går så bra, vi har genuint kul på jobbet. Man ska kunna påverka, känna sig behövd. Vilken skillnad det blir, vilken skillnad man kan göra!

Mina kollegor. Linda - bästa boss. En beundransvärd person som bara genom sin närvaro stärker människor omkring henne, hon ser allt och varenda liten styrka tar hon tillvara på och uppmuntrar. Hon offrar sig för sin personal och skyr inte lite smuts på händerna. Ulrika - Stora ögon, stort hjärta. Hon är en sån där som vågar röra folk, hon kan smyga sig inpå en dålig dag, stryka en över axeln och fråga hur man mår. Helena - Jag idoliserar henne i smyg, för jag tycker hon är bland de coolaste människor jag mött. Hon kan dra vilket skämt som helst och driva med kunderna, utan att någon tar illa upp. Hon är underbart galen.
 
Förstår ni? Vilken pool av sköna egenskaper jag omges av, som jag förhoppningsvis smittas lite av.

Lite sentimentalt och pluttinuttigt på en fredagkväll, men jag ska till Umeå igen, och så småningom ut på praktik. Så jag kommer att sakna dessa tre väldans mycket. Jag har i alla fall målat provstolarna knallblå och textat, så in och provsitt nu vetja! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...